نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi

یک ویدئو پروژکتور تصویری، یک دستگاه الکترونیکی می باشد که سیگنال های ورودی صوتی/تصویری را می گیرد و با استفاده از یک یا چند لنز، ویدئو را بر روی هر سطح صاف، که اغلب یک صفحه نمایش پروژکتور سفید یا نقره ای است و در فاصله ای معین قرار دارد، نمایش می دهد.

پروژکتورهای تصویری امکان ایجاد تصاویر بزرگ بدون نیاز به یک صفحه نمایش الکترونیکی مشابه را فراهم می کنند.
فن آوری هایی که معمولا در پروژکتور های تصویری مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: نورپردازی نور دیجیتال (DLP)، نمایش کریستال مایع (LCD) و کریستال مایع روی سیلیکون (LCoS)که این پروژکتور های تصویری می توانند از منابع مختلف نور مانند چراغ های جیوه با فشار بالا، چراغ دیود، دیود لیزر و سیستم های دیود هیبرید LED / لیزر استفاده کنند.

مصرف کنندگان این دستگاه عموما به دنبال طیف وسیعی از ویژگی های کلی این وسیله بسته به نحوه استفاده از آن هستند. این ویژگی ها شامل روشنایی، کنتراست، رزولوشن، کیفیت رنگ و عمق کانونی و ... است.

وجود طیف گسترده ای از محصولات و ویژگی ها می تواند مصرف کننده ها و خریداران این دستگاه را دچار گمراهی کند که ما در این مجال اصطلاحات و مشخصات مورد استفاده در خرید یک ویدئو پرژکتور مناسب با نگاهی دقیق به انواع این دستگاه، هزینه های خرید و تعمیر و نگهداری آنها را ذکر می کنیم.

پرده نمایش پایه دار  Wall Projector Screen

برخلاف تصور، کیفیت تصویری که توسط ویدئو پروژکتور منعکس می شود با نوع، کیفیت و جنس پرده نمایش نسبت مستقیم دارد. پخش تصاویر دیتا پروژکتورها بر روی پارچه، دیوار سفید و حتی پرده های نمایش با کیفیت نامناسب و درجه دو می تواند به طرز محسوسی کیفیت تصویر را کاهش دهد؛ در حالیکه که قیمت پرده های مخصوص نمایش به نسبت قیمت ویدئو پروژکتور ناچیز بوده و با توجه به هزینه ای که کاربران در خرید دیتا پروژکتور می کنند، توصیه میشود با انتخاب یک پرده مناسب از حداکثر کیفیت دستگاه بهره مند شوند.

برای انتخاب یک پرده نمایش باید پارامترهای خاصی مد نظر قرار گیرد. اولین نکته تناسب ابعادِ تصویرِ دلخواهِ کاربر با ابعاد محیطیست که ویدئو پروژکتور و پرده در آن قرار می گیرند. با توجه به مولفه های فنی پروژکتور (فاصله از پرده نمایش / قطر تصویر) ابعاد پرده نمایش تعیین میگردد. در صورتی که تصویر بزرگتر از پرده یا کوچکتر از آن باشد (به ویژه در حالت نصب به سقف که امکان تغییر وضعیت ویدئو پروژکتور نیست) به شدت زیبایی و ظاهر کار تحت تاثیر قرار می گیرد. نوع پرده نیز از انتخاب های مهم است. کاربران باید در هنگام خرید به خوبی اطلاع داشته باشند که قصد استفاده از آن را در چه شرایطی دارند.

در صورتی که مصارف پرتابل مورد نظر باشد و احتمال جابجایی ویدئوپروژکتور و پرده نمایش وجود داشته باشد بهتر است پرده نمایش پایه دار انتخاب شود که مجهز به پایه ی جمع شونده بوده و حمل آن آسان است.

برای موارد غیرپرتابل و نصب ثابت در یک محیط (نظیر کلاس هوشمند، اتاق کنفرانس، سالن جلسات و ...) پرده نمایش دیواری یا سقفی توصیه می شود که قابل نصب بروی سقف و دیوار بوده و می توان در مواقع عدم استفاده آن را در غلاف یا محفظه اش جمع کرد.

پرده نمایش موتورایز یا برقی (که روی دیوار یا سقف نصب می شود) نیز در اتاقهای کنفرانس و سالنهای همایش و هر محیطی که ظاهر کار مورد اهمیت است، مورد استفاده قرار می گیرد. این پرده ها توسط ریموت کنترل از فاصله دور قابل کنترل هستند.

با توجه به رشد استفاده از ویدئو پروژکتورهای جیبی و مینی پروژکتورها نوع دیگری از پرده نمایش پرتابل و رومیزی که ابعاد کوچکتری دارد مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. این پرده به صورت آکاردئونی جمع شده و داخل غلاف کوچک قابل حمل خود قرار می گیرد.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: پارچه پروژکتور , لوازم جانبی ویدئو پروژکتور , فروش ویدئو پروژکتور دست دوم , ویدئو پروژکتور استوک , فاصله نصب ویدئو پروژکتور , قیمت ویدئو پروژکتور خانگی , تهران پروژکتور , قیمت ویدئو پروژکتور پاناسونیک , ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi


اگر قصد خرید یک دستگاه کنسول بازی خانگی را دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا قبل از هر اقدامی به مقایسه مشخصات فنی کنسول بازی X-Box One با PS4 در این مقاله بپردازید.
در جدول زیر به مقایسه سخت افزاری 6 دستگاه پرطرفدار کنسول بازی پرداختیم.


PS4 Slim, PS4 pro, PS4, X-Box One X, X-Box One S, X-Box Oneا 

 

بررسی کنسول دستی PlayStation Vita سونی

 

اولین کنسول دستی سونی یعنی PlayStation Portable موفقیت نسبتا خوبی را بدنبال داشت، اما بازار کنسول‌های دستی و قابل حمل در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات جدی شده است. با ورود تبلت‌ و تلفن‌های هوشمند و بازی‌های جذاب و ارزان قیمتی همچون پردندگان خشمگین، تقاضا برای خرید کنسول‌های بازی قابل حمل با کاهش چشم‌گیری روبرو شده است. حتی نینتندو که کنسول‌های بازی قابل حملش همواره پرفروش بوده‌اند برسر فروش 3DS به شدت به مشکل بر خورد و چندین بار قیمت آن را کاهش داد. اما سونی برای جذب دوباره علاقمندان بازی به کنسول دستی جدید خود تمام تلاشش را بکار گرفته تا همه چیز را در یک ابزار کوچک قابل حمل گرد هم آورد و قیمت آن را نیز به حداقل برساند. در ادامه بررسی کامل پلی‌استیشن ویتا که حاصل روزها کار و تلاش زومیت است را مشاهده خواهید کرد.

 

PlayStation Vita اولین بار در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۱ در کنفرانس اختصاصی پلی‌استیشن و توسط مدیرعامل فعلی سونی و البته با نام رمز NGP معرفی شد. کمی بعد در نمایشگاه E3 2011، این کنسول دستی با نام Vita به نمایش گذاشته شد و نهایتا در ۲۲ فوریه ۲۰۱۲ رسما وارد بازار اروپا و امریکا گردید. شاید اگر ویتا را در دست نگرفته باشید تصور کنید که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با PSP ندارد، اما در حقیقت ویتا به مراتب خوش ساخت‌تر از PSP بوده و از نظر قدرت سخت‌افزاری و امکانات جانبی به شدت ارتقاء یافته است.

پیش از شروع مقاله از امیر اسماعیلی عزیز که در تهیه این بررسی کمک بسیاری به ما نمودند کمال تشکر را داریم.

در داخل جعبه PS Vita: کنسول بازی ویتا، شارژر، کابل برق، کابل USB وجود دارد و خبری از کارت حافظه و هدفون نیست.

 

اگر نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری پلی‌استیشن ویتا بیاندازید متوجه می‌شوید که سونی هر آنچه در توان داشته برای قدرت بخشیدن به ویتا به کار گرفته است. این کنسول دستی مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای است که قدرت گرافیکی نزدیک به پلی‌استیشن ۳ دارد. صفحه نمایش ۵ اینچی آن نیز از نوع AMOLED چندلمسی می‌باشد. علاوه بر صفحه نمایش لمسی، در پشت کنسول نیز یک صفحه لمسی دیگر وجود دارد که کنترل بازیکن در بازی‌ها را بیشتر می‌کند. ویتا یک کنسول اختصاصی بازی است که به لطف ابزارهای مختلف کنترلی شامل صفحه‌های لمسی، کنترلرهای آنالوگ، دوربین و دکمه‌های فیزیکی، دست تولیدکنندگان را برای ساخت بازی‌های جذاب و متفاوت باز گذاشته است.



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و اینترنت , لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: فروشگاه کنسول بازی , قیمت کنسول بازی ps4 , بهترین کنسول بازی , خرید کنسول بازی دست دوم , کنسول بازی قابل حمل , ایکس باکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi

هزینه دیگری که مطرح است در بحث ویدئو پروژکتورهای سه بعدی می باشد که عموما هزینه هایی بیشتر از دیگر پروژکتورها دارند. به طور کلی سرفصل نیازهای اساسی این دسته از ویدئو پروژکتورها به شرح زیر است:

1.یک صفحه نمایش و مکانیزم نصب

2.عینک های اضافی مخصوص که اکثر پروژکتورهای 3 بعدی شامل دو عدد عینک می باشند


3.یک کارت گرافیک سه بعدی


4.کابل HDMI برای اتصال مستقیم بین منبع ویدئو و پروژکتور


5.باتری هایی برای کنترل از راه دور، به علاوه اینکه هر جفت عینک ممکن است نیاز به باتری نیز داشته باشد. البته عینک هایی که دارای باتری های قابل شارژ هستند هم موجود می باشند که با گذشت زمان شارژ آنها به حداقل خواهد رسید.

 

با اپسون تصاویر سه بعدی را در ابعاد 300 اینچ تماشا کنید

 

فیلم های مطرحی که این روزها روی پرده سینماها می روند از کیفیت تصویر و صحنه سازی های خیره کننده ای برخوردارند و میزان لذتی که از تماشای آنها می بریم ارتباط مستقیمی با سطح کیفیت بصری آنها دارد. از این رو قابلیت ها و کیفیت ابزارهایی که برای پخش این تصاویر طراحی و تولید می شوند روز به روز افزایش پیدا می کند. در همین راستا شرکت اپسون رده جدیدی از ویدئو پروژکتورها را در اختیار کاربران قرار داده است که مخصوص تماشای فیلم های سه بعدی با کیفیت Full HD است.

 

این سری که TW نامگذاری شده، مدتی است که در دنیا عرضه گردیده است، اما شرکت آواژنگ به تازگی یک مدل از این سری هیجان انگیز را وارد بازارهای داخلی کرده است.

این محصول که EH-TW5200 نام دارد قابلیت پخش تصاویر دو بعدی و سه بعدی با کیفیت Full HD را دارد و برای این کار از یک لنز قدرتمند با فن آوری 3LCD استفاده می کند. نور خروجی این لنز کیفیت 2000 لومنس (واحد اندازه گیری شدت نور) برای نورهای سفید و رنگی به صورت مجزا را دارد. از این رو حتی در فضاهای روشن نیز تصاویر پخش شده توسط این ویدئو پروژکتور از وضوح و قدرت رنگ بالایی برخوردارند. این محصول قابلیت پخش تصاویر از 34 تا 328 اینچ را دارد که برای تماشای فیلم یک امکان فوق العاده می باشد.

علاوه بر این، TW5200 برای اجرای بازی های رایانه ای چند نفره یا آنلاین نیز بسیار کاربردی است. به این دلیل که علاوه بر ارائه تصاویر با ابعاد و کیفیت بسیار بالا ، دارای قابلیت Fast Mode می باشد که تصاویر را بدون تاخیر پخش می کند و کاربر هیچ لحظه ای را از دست نمی‌دهد. همچنین پشتیبانی از انواع خروجی های تصویر و درگاه های ورودی، سازگاری این محصول را بسیار بالا برده و کاربرد آن را آسان کرده است.

ویدئو پروژکتور TW5200 اپسون در حال حاضر با گارانتی آواژنگ به مدت 2 سال برای خود دستگاه و 3 سال یا 3000 ساعت برای لامپ تصویر آن در بازارهای کشور موجود است.

 



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: پروژکتور سه بعدی خانگی , ویدئو پروژکتور سه بعدی qumi 3d , ساخت پروژکتور سه بعدی , قیمت ویدئو پروژکتور epson eh-tw5200 , پروژکتور سه بعدی چیست , انواع ویدئو پروژکتور , ویدئو پروژکتور hd , عینک سه بعدی ویدئو پروژکتور , ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi

آشنایی با رزولوشن تصویر در دوربین مداربسته


همیشه برای خریداران دوربین های مداربسته سوالاتی در مورد رزولوشن و وضوح تصاویر پیش می آید.در این مطلب به دانستنی های کاربردی درباره رزولوشن ها می پردازیم.
به طور کلی کلمه رزولوشن به معنای قابلیت نمایش جزئیات، تعیین و تمایز جزئیات است. کلمه رزولوشن در مفهوم به نمایش یا ظهور جزئیات اشاره دارد. و با یک تعریف ساده می توان گفت "هر چه اندازه و کیفیت تصویر شما بیشتر باشد، رزولوشن شما بیشتر است."
استفاده و خرید دوربین مداربسته به عنوان سیستم های امنیتی در ساختمانهای اداری و مسکونی در دهه های گذشته مورد توجه بوده است.دوربین مداربسته در گذشته از کیفیت پایین تصویر برخوردار بوده که با تکنولوژی HD-CVI، Ultra HD و Elite-IP این مشکل حل شده است. امروزه دوربین های مداربسته با رزولوشن بالا در دسترس هستند. رزولوشن تصویر دوربین مداربسته به دو روش اندازه گیری می شود، آنالوگ و دیجیتال. رزولوشن آنالوگ برای دوربین های مداربسته آنالوگ با کیفیت TV Line

 

resolution - for-cctv-cameras

 

رزولوشن در سیستم های آنالوگ و دیجیتال
(برای اطلاعات بیشتر به مقالات تیوی لاین و مگا پیکسل مراجعه کنید.)

بیشتر شما احتمالا به واسطه تلویزیون یا گوشی همراه خود با واحد تفکیک پذیری ویدئویی دیجیتال آشنا هستید; پیکسل یا در فرم رایجتر مگا پیکسل نمایان گر تعداد نقاط مستقل و قابل تشخیص در تصویر است. این تعریف به نحوی مستقیم و ثابت می تواند رزولوشن تصویر دیجیتال را اندازگیری کرده و نشان دهد و امکان مقایسه تصاویر دیجیتال را فراهم کند.

در نقطه مقابل در سیستم های آنالوگ شکل مستقیمی برای اندازگیری رزولوشن تصویر وجود ندارد. از این رو برای اندازگیری تفکیک پذیری تصویر باید پس از آزمایش تجهیزات، میزان روزولوشن تقریبی آنها مشخص می شد. رایج ترین واحد تشخیص رزولوشن های آنالوگ تیوی لاین است. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این واحد به مطلب تیوی لاین مراجعه کنید.

اهمیت روزولوشن در سیستم های مداربسته
دریافت و ضبط جزئیات تصویر نقش بسیار زیادی در تشخیص فرآیند های انجام شده در تصویر دارد. این فرآیند ها ممکن است تشخیص درستی اجرای یک فعالیت، تشخیص صورت یک فرد، پلاک یک خودرو یا … باشد. هرچه رزولوشن تصویر موجود بالاتر باشد شما شانس بیشتری برای تشخیص این جزئیات خواهد داشت که در نهایت موثر بودن سیستم امنیتی یا نظارتی را افزایش میدهد. در نتیجه رزولوشن تصویر یک رابطه مستقیم و نقشی بسیار مهم در میزان کارایی سیستم مداربسته شما خواهد داشت.

چه رزولوشنی برای من مناسب است؟
در یک نگاه ساده تر هرچه تفکیک پذیری تصویر بالاتر باشد بهتر است! اما این بالاتر رفتن رزولوشن تصویر می تواند تبعاتی نیز داشته باشد که مهمترین آنها افزایش هزینه سیستم مداربسته شماست. در واقع در تعریف دقیق تر مناسب ترین رزولوشن برای شما کمترین رزولوشنی است که نیاز شما را برطرف کند. برای اطلاع بیشتر در رابطه با امکان تشخیص جزئیات به مطالب برد تشخیص چهره دوربین مداربسته و برد پلاک خوانی دوربین مداربسته مراجعه کنید.

چرا رزولوشن بیشتر در تصویر من تاثیر نمی گذارد؟
رزولوشن تصویر در یک سیستم مداربسته به المان های متفاوتی وابسته است. در واقع سیستم مداربسته دارای بخش های متفاوتی است که هر کدام می تواند بر روی تفکیک پذیریقابل مشاهده تاثیر بگذارد.

در صورتی که هر یک از این بخش ها محدودیتی برای رزولوشن تصویر داشته باشد تصویر خروجی نمایش داده شده برای شما با رزولوشنی کمتر از مقدار پیشبینی شده پخش خواهد شد.

ابتدا تصویر در دوربین تشکیل می شود پس عامل اول تعیین کننده در تفکیک پذیریتصویر نهایی، تفکیک پذیریدوربین مداربسته است. تصاویر تولید شده در دوربین سپس توسط یک تکنولوژی خاص (آنالوگ یا شبکه) به دستگاه ضبط کننده یا سرور منتقل می شود. در صورتی که تکنولوژی انتقال تصاویر دوربین ها محدودیتی برای روزولشن تصویر داشته باشد تفکیک پذیری تصویر نهایی کاهش خواهد یافت. همچنین در صورتی که خروجی های ویدئویی در سرور یا دستگاه ضبط کننده هم محدودیت روزولشن داشته باشند اتفاقی مشابه رخ میدهد. عامل نهایی نیز رزولوشن تصویر نمایشگری است که شما تصاویر را در آن میبینید. اگر هر یک از این قسمت های محدودیتی در تفکیک پذیریتصویر داشته باشند تصویر نهایی نمایش داده شده با روزولشنی کمتر از تفکیک پذیریمورد نظر شما پخش خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: رزولوشن در دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته با کیفیت , مشخصات فنی دوربین مداربسته , قیمت انواع دوربین مدار بسته , نرم افزار شفاف سازی فیلم دوربین مدار بسته اندروید , ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi

‎پروژکتورهای سینمای خانگی ‏این نوع از ویدئو پروژکتورها برای استفاده در منازل به عنوان سینمای شخصی و تماشای برنامه ‏های محبوب در اندازه بزرگ و کیفیت بالا طراحی و ساخته شده است.

 

مزایا و معایب پروژکتورها
اصول اولیه ی پروژکتور
سیستم پروژکتورهای ارسال تصویر از جلو از دو بخش تشکیل می شود: یک پروژکتور که تصویر را ایجاد می کند، و یک صفحه ی نمایش که آن را منعکس می نماید. تفکر سر و کله زدن با این دو بخش معمولا مردم را نگران می کند، ولی در واقعیت راه اندازی و نصب ویدئو پروژکتورها بسیار آسان است.

سه نوع تکنولوژی در پروژکتورهای پرتاب از جلو وجود دارد: DLP، LCD و LCOS.

LCD در واقع همان تکنولوژی است که در تلویزیون های صفحه تخت استفاده می شود. قیمت پروژکتورهای LCD به طور کلی در محدوده ی پایین تا متوسط قرار می گیرد. زمانی که قیمت آن ها به شدت تحت تاثیر بازار بود، پیشرفت های مداوم آن ها باعث شد تا بعضی مدل ها در سطح خود جزو بهترین ها باشند. برای مثال، شرکت اپسون در طول چند سال اخیر چندین پروژکتور فوق العاده را روانه ی بازار کرده است.

DLP، یا پردازش نور دیجیتال، از چیپ های کوچک همراه با میلیون ها آینه ی ریز استفاده می کند. قیمت آن ها از مدل های سطح پایین ارزان قیمت تا پروژکتورهای فوق العاده گران سه چیپ شعله افکن که برای سینماها طراحی شده اند متفاوت می باشند. پروژکتورهای دیجیتال موجود در سینماها اکثراً از نوع DLP می باشند. سطوح سیاه یا نسبت کنتراست آن ها معمولا به خوبی LCOS یا بیشتر مدل های LCD نیست، ولی رزولوشن آن ها خیلی بهتر است. از آن جایی که معمولا کیفیت ساخت آنها خیلی خوب می باشد، گفتن این که DLP خیلی خوب یا خیلی بد است غیر ممکن می باشد، ولی به طور کلی کیفیت تصویر آن ها خیلی خوب است.

LCOS یا کریستال مایع روی سیلیکون، را می توان ترکیبی از DLP و LCD دانست. سیستم آن از یک لایه ی کریستال بر روی یک سطح شیشه ای تشکیل شده است. سطوح سیاه و نسبت کنتراست هر دو فوق العاده هستند. پروژکتورهای JVC (که از نسخه ی LCOS خود به نام D-ILA استفاده می کنند)، همواره بالاترین نسبت کنتراست را در بین کلیه ی دستگاه های نمایشی که من آزمایش کرده ام داشته اند. نسخه ی شرکت سونی به نام SXRD با فاصله ی کمی در رده ی دوم قرار دارد. قیمت آن ها در محدوده ی متوسط و بالا قرار می گیرند، اگر چه پروژکتورهای ۴K جدید سونی بسیار گران قیمت تر هستند.

 

video-projector-television-home-better-epson

 

مزایای پروژکتور :
اندازه
این یکی از دلایل اصلی برای انتخاب پروژکتورهاست. برای فیلم های ۲٫۳۵:۱ یک صفحه نمایش با عرض ۳ متر و ۶۰ سانتی متر کافی است. دیدن فیلم در صفحه نمایشی به این ابعاد دقیقا حس حضور در سینما را به شما القا میکند. من دقیقا تجربه اش را دارم، موقع دیدن فیلم ارباب حلقه ها نا خود آگاه تصور میکردم در میان جمعیت در حال تماشای فیلم هستم و امکان توقف آن نیست. اما لحظه ای که همسرم با ریموت پروژکتور فیلم را متوقف کرد به خودم آمدم و متوجه شدم در منزل کنار بخاری و یک لیوان چای در دست هستم !

در یک صفحه ی نمایش کوچک تلوزیون، حتی ۵۰ اینچ یا بیشتر، شما نمی توانید تمامی جزئیات یک تصویر ۱۰۸۰p را ببینید. از فاصله ای حدودا سه متری، چشم های شما هم نمی تواند آن ها را درک کند. با افزایش آن به حدود ۱۰۰ اینچ، این مشکل برطرف خواهد شد. تمامی رشته های جدای مو، هر منفذ و نقطه ی ریز، هر دانه ی شن و رشته ی چمن را می توانید ببینید.

اینجاست که مزایای ۴K به کار می آیند. اگر چه من فکر می کنم تلویزیون های Ultra HD 4K چندان کاربردی نیستند اما همین رزولوشن برای پروژکتورها فوق العاده است. هرچقدر که تصویر بزرگتر می شود جرئیات قابل مشاهده در آن بیشتر می شود. بیشتر مردم ممکن است در یک صفحه ی نمایش ۱۵۰ اینچ پیکسل ها را مشاهده کنند، ولی در مورد ۴K این گونه نیست. متاسفانه، هم اکنون پروژکتورهای Ultra HD حتی از تلویزیون های Ultra HD هم کمیاب تر هستند.

با داشتن یک ویدئو پروژکتور ۴K بالاخره، خانه ی شما به مکان اصلی برای تماشای فیلم های شبانه، سریال های تلویزیونی و مسابقات ورزشی تبدیل می شود.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: بهترین ویدئو پروژکتور خانگی , ویدئو پروژکتور , 4k قیمت ویدئو پروژکتور سینمای خانگی , راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی , قیمت ویدئو پروژکتور خانگی ارزان , قیمت ویدئو پروژکتور full hd , دیتا پروژکتور سونی مدل vpl-vw300es , قیمت دیتا پروژکتور سونی مدل vpl-vw300es , ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi

ماساژورهای مختلفی با ویژگی های متنوعی وجود دارد، اما بهتر است ویژگی هایی که در ادامه ذکر شده در یک ماساژور وجود داشته باشد:
1. تنظیم برای یک ماساژ سفارشی جهت تسکین قسمتی از بدن که مورد نظر شماست.
2. جنبش دو طرفه (تقلید از حرکت ماساژ انسانی)
3. داشتن بخش حرارتی
4. درمان توسط مادون قرمز
5. درمان مغناطیسی

 

انواع ماساژور پا

 

ماساژ پا و منافع آن
لذت یک ماساژ پا آرامش بخش به ویژه بعد از یک روز کاری بر هیچ کس پوشیده نیست. اما همیشه این امکان وجود ندارد که ما از خدمات یک ماساژور حرفه ای بهره بگیریم . استفاده از دستگاه ماساژور مثل ماساژور برقی پا این امکان را به ما می دهد که همیشه و در منزل خودمان از ماساژ پا لذت ببریم و اصولا خرید ماساژور برقی پا در بلند مدت مقرون به صرفه تر خواهد بود. ولی شما هنگام خرید با طیف گسترده ای از ماساژور برقی پا روبرو می شوید . آشنایی با انواع ماساژور پا به شما کمک می کند انتخاب درست تری متناسب با نیازتان داشته باشید .

شما قصد خرید ماساژور پا دارید ، ولی وقتی می خواهید اقدام به خرید کنید، جدا از برندهای مختلف با انواعی متفاوتی از ماساژور های پا روبرو می شوید. کدام یک برای شما مناسبتر است و خواسته های شما را از یک ماساژ خوب برآورده می کند. با ما همراه باشید تا شما را در یک انتخاب مناسب یاری کنیم.

انواع ماساژور های پا

 

ماساژور بدن

 

- ماساژور پای شیاتسو:
شیاتسو یک برند نیست بلکه یک روش ماساژ است . شیاتسو در لغت به معنای فشار انگشت است و به معنای استفاده از انگشتان و کف دست برای وارد آوردن فشار به نقاط خاصی از بدن به منظور برطرف کردن عدم تعادل و حفظ و ارتقای سلامتی است. این روش ژاپنی ماساژ ، مناسب افراد با استرس بالا است و بر مبنای اصول انعکاس درمانی عمل می کند. دستگاه های ماساژ پا که در این طبقه بندی قرار میگیرند از اساس این روش که ماساژ عمیق کف،روی کناره ها و بین انگشتان پاهاست الگو برداری نموده و این کار را توسط سرهای چرخان مقابل هم انجام می دهند و در حقیقت دارای مکانسیمی هستندکه حرکت انگشتان و کف دست ماساژورهای حرفه ای را شبیه سازی می کند. ماساژ شیاتسو نزدیک ترین حالت به یک ماساژ واقعی را داراست..

-ماساژور پای الکتریکی:
کار این ماشین ها بر مبنای اصول تاب دادن،نوسان دادن و چرخاندن است.توسط الکتریسیته فعالیت می کند و برای آرام کردن و ایجاد ریلکسیشن به ماهیچه های پای شما ،لرزش و گرما را هم زمان به پای میرساند و یکی از انواع محبوب ماساژور ها در بازار به شمار می رود.

-ماساژورهای آبی پا یا جکوزی پا :

این ماساژورها مثل وان حمام داغ کوچک برای پا هستند. علاوه برامکانات یک ماساژور قوی ، دارای سیستم ایجاد کننده حباب نیز هستند. این ماساژورها برای پاهای خشک و خسته مناسب هستند.

در حالی که بقیه ماساژور ها فقط پا را ماساژ می دهند، ماساژور پای آبی با داشتن اثر لایه برداری پوست پای شما را لطیف می کند. در حقیقت حباب های آب گرم ، به لایه برداری پوست شما کمک میکند.هم چنین وقتی پای شما غرق در آب گرم است، اثر تسکین دهنده آن پاهای شما را تازه و شاداب میکند.یکی از ویژگی های این دست ماساژورها داشتن جت های آبی است که علاوه بر فشار بیشتر، گرمایی که مدنظر شماست را ایجاد و حفظ می کنند. برخی نمونه های این ماساژورها دارای آثر مغناطیس درمانی نیز هستند. تحقیقات نشان داده که کف های مغناطیسی در تخفیف دردهای پا که ناشی از اختلالات عصبی است،بسیار موثر واقع شده است.

-ماساژور دستی پا:
این دستگاه ها به روش چرخشی در کف پا عمل می نمایند و نسوج نرم پا را ماساژ می دهند و معمولا در آن مصرف کننده به صورت دستی استفاده می کند. مدل اصلی آن به شکل یک تیوب یا لوله است که آن را از پاشنه تا انگشتان می لغزانند و نکته منفی این دستگاهها آن است که دست شما باید درگیر ماساژ باشد و نکته مثبت آن ارزان بودن دستگاه می باشد .

حال برای اینکه با انواع ماساژور پای موجود در بازار ایران و عرضه شده در شهر سلامت آشنا شوید مقاله راهنمای خرید دستگاه ماساژ پا را مطالعه فرمایید.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: مضرات صندلی ماساژور , بهترین برند صندلی ماساژور , فواید صندلی ماساژور , صندلی ماساژور دست دوم , صندلی ماساژور قسطی , صندلی ماساژور panaseima , جدیدترین صندلی ماساژور , صندلی ماساژور بانه , ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi

جهت انتخاب یك دستگاه تصفیه هوا با کارایی مناسب بررسی موارد زیر را توصیه می‌کنیم:
1. ظرفیت دستگاه تصفیه هوا
2. دقت دستگاه و تعداد و نوع فیلترهای دستگاه تصفیه هوا
3. امكانات و مشخصات فنی دستگاه تصفیه هوا
4. برند و فروشنده
5. استانداردها
6. خدمات پس از فروش

 

 

راهنمای شما برای انتخاب یک دستگاه هوا تصفیه: در این مقاله اطلاعاتی در مورد دستگاه تصفیه کننده هوا و اینکه چه معیارهایی را باید در هنگام انتخاب تصفیه کننده هوای مناسب برای خانه خود در نظر بگیرید بیان می شود شما با انتخاب دستگاه تصفیه هوای مناسب براحتی می توانید از سلامت روزمره مانند آلرژی و آسم برخوردار شوید

ساده ترین راه برای حذف آلاینده ها از هوا استفاده از تصفیه کننده هوای خانگی است. تصفیه کننده هوایHEPA که تا بحال کارآمد ترین سیستم تصفیه هوا است اما شما باید مطمئن شوید که تصفیه کننده هوا دارای پنج معیار که شامل:
1. دارای یک فیلتر هپا با درجه پزشکی باشد. برخی از تصفیه کننده های هوای خانگی دارای فیلترهایی مانند هپا به جای فیلتر هپا با درجه پزشکی هستند که باید اجتناب شوند. فیلتر هپا با درجه پزشکی ن 99.97 درصد از آلاینده های هوا را تا اندازه 0.3 میکرون از بین می برد . اگر یک فیلتر هپا با درجه پزشکی نباشد همان کیفیت ارائه نمی دهد.
2. پیش فیلتر با ظرفیت بالاتر داشته باشد. قبل از فیلتر ضروری است که برای افزایش عمر تصفیه کننده هوای هپای خود برای جلب آلاینده بزرگتر که به طور بالقوه می تواند فیلتر هپا را مسدود و سبب کارآمدی کمتر هپا شود زیرا فیلتر هپا برای حذف کوچکترین ذرات از هوا طراحی شده است و نیاز به کمک یک پیش فیلتر برای گرفتن مواد آلاینده مانند گرد و غبار که معمولا با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است دارد. که با جمع آوری ذرات بزرگتر، سبب طولانیده عمر فیلتر هپا می شود
3. دارای کربن فعال باشد. هر گونه مواد شیمیایی و یا آلاینده هایی که از طریق کربن فعال عبور می شوند به یک منفذ از کربن متصل و از هوا حذف می شود. این در عملکرد تصفیه هوا خانگی ارزشمند است و به حذف ناخالصی های خیلی بیشتر از هوا کمک می کند.
4. گازهای خاموش مواد شیمیایی را گسترش ندهد. برخی از مارک های تصفیه هوا با کیفیت های پلاستیکی ضعیف ساخته شده است که می تواند گازهای خاموش و ترکیبات آلی فرار ( گازهای فرار ) وارد منزل کنند. لذا از اینگونه دستگاه ها اجتناب نماید.
5. ازن تولید نکند. ازن یک مولکول اکسیژن متهم و مضر در دوزهای بالا است. ازن آزار دهنده است
و اگر در غلظت بالا باشد می تواند سبب سوزش چشم ها، بینی و گلو شود.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: عوارض دستگاه تصفیه هوا , قيمت دستگاه تصفيه هوا سامسونگ , دستگاه تصفیه هوا مورد تایید وزارت بهداشت , بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران , دستگاه تصفیه هوا coway , دستگاه تصفیه هوا نئوتک , مشخصات دستگاه تصفیه هوای خوب , ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi

آشنایی با عملکرد تلویزیون های  QLED

 

تکنولوژی نقطه کوانتومی تلویزیون با قرار دادن یک لایه یا فیلم از نقاط کوانتومی در مقابل یک پنل نور پس زمینه منظم LED کار می کند. لایه از ذرات کوچک ساخته شده است که هر کدام از آنها رنگ خود را با توجه به اندازه آن (هرجایی بین 2 تا 10 نانومتر) منتشر می کند. اساسا، اندازه ذره، طول موج نوری که آن را منتشر می کند، دیکته می کند، از این رو رنگ های مختلفی را فعال می کند. سامسونگ می گوید که نقاط کوانتومی بیش از یک میلیارد رنگ را فعال می کند.
در این نسل سوم تلویزیون های کوانتومی، که QLED نامیده می شوند، ذرات تغییر کرده اند، زیرا آنها اکنون دارای یک هسته آلومینیوم فلزی و پوسته فلزی جدید هستند که موجب افزایش دقت رنگ شده، اما این دقت رنگ را در روشنایی های پیکسل های بالاتر نیز فراهم می کند.
توانایی تولید این رنگ ها در روشنایی های بالاتر باعث می شود که حجم رنگ بیشتری نسبت به قبل داشته باشیم و این در اینجا QLED ادعا می کند که از توانایی های OLED برتر است. این توانایی حفظ رنگ، در مناطق پررنگی که OLED نمی تواند رنگ را حفظ کند، خود را نشان می دهد.

نتیجه این است که QLED به شما امکان می دهد رنگ های قابل ملاحظه بیشتری داشته باشید.

 

سامسونگ نسل جدید تلویزیون های خود را تحت عنوان کیو ال ای دی معرفی کرده است، حال می خواهیم بدانیم این تکنولوژی چیست و علل تقاوت تلویزیون های QLED و دیگر تلویزیون ها چیست؟

سامسونگ در نمایشگاه CES 2017 نسل جدید تلویزیون هایش را تحت عنوان QLED رونمایی کرد، این شرکت نقش این نسل از تلویزیون ها را در کیفیت بالای تصویر یادآور شد. شاید تصور کنید که فناوری QLED بسیار شبیه به OLED است. البته این تصور خیلی دور از انتظار نیست چرا که هر دوی این تکنولوژی ها به عنوان رقیب سعی در رسیدن به عنوان برترین تکنولوژی موجود شوند.

در سال 2017 در تلویزیون رده بالای سامسونگ به نامQLED جایگزین SUHD می شود.این تلویزیون ها مدعی هستند که نسبت به تلویزیون های نسل قبل سامسونگ، توانایی های بیشتری دارند.

کیو ال ای دی (QLED ) چیست؟

دلیل نامگذاری این تلویزیون ها به QLED مجهز بودن سامسونگ به تکنولوژی کوانتوم دات در پنل LED است. به عبارت بهتر QLED،از فرمول Quantom dot + LED = QLED به دست می آید. QLED یک تکنولوژی جدید به شمار نمی آید، بلکه در حقیقت، نسل سوم کوانتوم دات در تلویزیون های سامسونگ است. نسل قبل این تکنولوژی را در تلویزیون های SUHD سال های 2015 و 2016 شاهد بودیم.

 

http://uupload.ir/files/wcoh_l_10160636_001.jpg

 

همانگونه که در بالا ذکر شد، فناوری های QLED و OLED رقابتی سرسخت دارند. سامسونگ ادعا می کند QLED مزیت های بیشتری نسبت به OLED داراست. با نامگذاری نسل جدید تلویزیون های سامسونگ QLED ، سامسونگ می تواند تلویزیون های پرچم دار جدید سری Q را از دیگر تلویزیون های نسل دوم متمایز کند.گذشته از این، سامسونگ در نامگذاری این نسل تلویزیون ها، با زیرکی خاصی عمل کرده است، چرا که در نگاه اول، تلویزیون های QLED سامسونگ شبیه به OLED به نظر می رسد.

کیو ال ای دی (QLED ) چگونه کار می کند؟

فناوری کوانتوم دات در تلویزیون ها، یک لایه یا یک فیلم از نقطه های کوانتومی روی نور پس زمینه یک پنل LED قرار می دهد. این لایه متشکل از ذرات بسیار ریزی است که هر کدام از این ذره ها نور جداگانه ای از خود ساطع می کند.

طول موج نور ساطع شده به ابعاد آن بستگی دارد و از این طریق رنگ های مختلفی به وجود می آورد. سامسونگ ادعا می کند که نقطه های کوانتومی قادر به تولید بیش از یک میلیارد رنگ مختلف هستند. البته در نسل تلویزیون های QLED این ذره ها تغییر کرده و به هسته های آلیاژ فلزی جدید و بدنه فلزی مهز شده اند. این تغییر موجب تولید رنگ های واقعی تر و دقت بالاتر رنگ ها در روشنایی زیاد می شود.

موارد ذکر شده در فناوری QLED حائز اهمیت است. توانایی تولید رنگ ها در روشنایی بالا، موجب بهتر شدن حجم رنگ ها نسبت به قبل می شود، به همین خاطر، QLED مدعی قابلیت های بیشتر نسبت به OLED است. این تکنولوژی جدید، دقت رنگ هایی که در بخش هایی از صفحه نمایش که نور زیادی دارد را نسبت به قبل بهبود می بخشد. در حقیقت فناوری QLED از این نظر نسبت به OLED رنگ‌هایی با دقت بهتر تولید می‌ کند.

این مزیت ها سبب می شود که در صورت استفاده از تکنولوژی QLED رنگ های بیشتری را روی نمایشگر تلویزیون شاهد باشید.

دقت تلویزیون‌ های QLED جدید باعث می‌ شود افراد همان تجربه‌ بصری مد نظر کارگردان فیلم ‌ها را تجربه کنند.

QLED و OLED چه تفاوت هایی دارند؟

روشنایی مهم ترین گزینه ای است که سبب تمایز این دو فناوری هم می شوند. نسل تلویزیون های کوانتوم دات به یک سیستم نور پس زمینه LED نیازمند هستند، اما در مقابل در فناوری OLED هر پیکسل جداگانه نوردهی می شود. ساختار OLED، به لایه ای جداگانه برای نوردهی از طریق LED نیاز ندارد، و از این رو می تواند رنگ مشکی را به صورت کاملا عمیق ارائه کند،علاوه بر این موجب باریک شدن پنل نمایشگر می شود. در فناوری OLED زمانی که یک پیکسل از تصویز سیاه می شود، آن پیکسل به صورت مستقل خاموش می شود. اما اگر در تلویزیون LED این اتفاق بیفتد، هیچوقت نمی توان پیکسل را خاموش کرد، چرا که هر مجموعه LED مسئول پخش نور منطقه ای خاص از پنل است.

تلویزیون های QLED سامسونگ به سیستم edge-lit LED مجهز هستند. در این سیستم محل قرارگیری LEDها در حاشیه دور پنل است و در حقیقیت در پشت پنل چراغ ال ای دی وجود ندارد.

در این نوع تلویزیون نمایشگر به مناطق مختلفی دسته بندی می شوند، سپس هر کدام از این مناطق مختلف جداگانه و به صورت مستقل نوردهی می شوند. تعداد این مناطق و دقت نمایش تصور و کنتراست رابطه ای مستقیم دارند و با زیاد شدن این مناطق نمایش تصویر و کنتراست بهتری را شاهد خواهید بود.

اما در تلویزیون های OLED کیفیت تصویر به تعداد پیکسل ها بستگی دارد. مدل پرچم ‌دار Q9 تلویزیون ‌های سامسونگ، دارای ۳۲ بلوک نوردهی است و این در حالی است که سایر مدل ‌های سری Q ۱۲ بلوک دارند.

 

 

فیلتر Moth Eye در تلویزیون های سامسونگ جایگزین فیلمی با بازتاب نور کم شده و این جایگزینی موجب مدیریت بهتر بازتاب روشنایی در پنل نمایشگر می شود. اما در این شرایط رنگ سیاه عمیق دارای کیفیتی کمتر است. علاوه بر این، این تغییر موجب نمایش بهتر رنگ های ایجاد شده در زوایای دید مختلف می شود. برای این که این موضوع را بهتر درک کنید، تلویزیون های KS8000 و Q9 را مقایسه کنید، خواهید دید که تلویزیون سری Q عملکرد بهتری را داراست.

تغییرات اعمال شده درفناوری QLED موجب می شود تا در برخی از شرایظ نسبت به OLEDعملکرد بهتری داشته باشد. شدت روشنایی QLED بالاتر از OLED است چرا که استفاده از فیلم جدید کوانتوم دات موجب ایجاد رنگ مشکی عمیق شده و می تواند به OLED نزدیک شود، و این موجب دقت بسیار خوب در بخش نمایش می شود. نگفته نماند که نمایشگرهای OLED می‌ توانند رنگ ‌های مشکی عمیق ‌تری را بوجود آورند، اما تلویزیون‌های کوانتوم دات روشنایی بهتری ارائه می‌ دهند. تلویزیون‌های جدید OLED تولید شده در سال ۲۰۱۷ نسبت به مدل‌ های ارائه شده در سال ۲۰۱۶دارای روشنایی بیشتری هستند؛ اما باز هم به پای تلویزیون ‌های کیو ال ‌ای ‌دی نمی رسند.

قیمت یکی دیگر از تفاوت های این دو فناوری است. نمایشگرهای OLED در مقایسه‌ با پنل ‌های QLED، گران تر هستند. دلیل گران ‌تر بودن این نمایشگرها سخت بودن تولید این نوع پنل‌ هاست. البته باید یادآور شویم که اکنون مراحل ساخت این نوع صفحه ‌نمایش‌ نسبت به قبل بسیار ساده ‌تر شده است.

سامسونگ تاکنون در مورد قیمت این پنل ها صحبتی نداشته، اما انتظار می رود که نسبت به پنل های OLED ارزان تر باشند.

تلویزیون‌های QLED و SUHD چه تفاوتهایی دارند؟
نسل جدید تلویزیون های QLED سامسونگ قادر به ارائه روشنایی بین 1500 تا 2000 نیت هستند. این قابلیت موجب می شود که این تلویزیون ها حتی نسبت به مدل های جدید تلویزیون های OLED سطح روشنایی بالاتری را ارئه کنند.
تلویزیون های کیو ال ای دی تصاویری با کیفیت بالاتر و رنگ های واقعی تر را نمایش می دهند، کیفیت تصاویر از زاویه دید مختلف مطلوب و بهتر از نسل قبل است. علاوه بر این قابلیت ها میزان روشنایی نیز در این تلویزیون ها بالاتر است.

سامسونگ در سال جاری محصولات جدیدی از سری اس ‌یو ‌اچ ‌دی تولید خواهد کرد که این محصولات نسبت به مدل ‌های پرچم ‌دار کیو ال‌ ای‌ دی در جایگاه پایین تری قرار می‌‌گیرند. سامسونگ در نظر دارد با معرفی و رونمایی این تلویزیون ‌های جدید اعلام کند که تکنولوژی QLED علاوه بر اینکه رقیبی برای فناوری OLED محسوب می ‌شود، بلکه قابلیت ‌های بهتری نسبت به تکنولوژی OLED ارائه می‌دهد که کاهش قیمت، مهم‌ترین بخش این قابلیت ها به شمار می آید.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: خرید تلویزیون qled , قیمت تلویزیون qled , qled samsung قیمت , qled چیست , قیمت تلویزیون های qled , قیمت qled , qled مخفف چیست , تفاوت qled با oled , ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi

در ساده‌ترین شکل، یک درایو دیسک سخت خارجی شامل یک درایو هارد دیسک داخلی الکترونیکی است که درون یک محفظه قرار می‌گیرد.
دیسک‌های سخت خارجی نیز به عنوان درایوهای سبک وزن و قابل حمل شناخته می‌شوند.
بعضی از ذخیره کننده‌های خارجی نیز با ویژگی‌های امنیتی بالا مانند تشخیص اثر انگشت هستند که مانع دسترسی افراد به اطلاعات ذخیره شده می‌شوند.
از طرف دیگر طیف مدل‌های پیچیده‌تر با قابلیت‌های بیشتر و همچنین پشتیبان‌گیری خودکار در حال توسعه است.
در بازار، به تعداد قابل توجهی از انواع دستگاه‌های ذخیره‌سازی وجود دارد، که این بدین معنی است که نیازهای هر فرد می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
بنابراین در ادامه مواردی که در هنگام خرید یک دستگاه ذخیره‌سازی اطلاعات بیرونی لازم است بدانید را، ذکر کرده‌ایم:

در ابتدا فرض می‌کنیم شما یک مصرف کننده رسانه‌ای نیستید و فیلم‌ها را دانلود نمی‌کنید و حتی نمی‌توانید به موسیقی آنلاین گوش دهید با این حال، کامپیوتر شما پر از فایل های ورد و اکسل است و شما در نهایت متوجه خواهید شد که نیاز به یک فضای اضافه برای پشتیبان‌گیری از آنها دارید.
در اینجا شما می‌توانید با توجه به حجم فایل‌های خود، یک ذخیره‌ساز ارزان قیمت با کمترین فضای ذخیره‌سازی را خریداری کنید و اطمینان حاصل کنید که مجبور نیستید مجدد فضای ذخیره‌سازی دیگری خریداری کنید و همین میزان برای شما کافی است.

 

هارد دیسک چیست و چگونه کار می کند ؟

 

ابزارها مختلفی برای ذخیره سازی اطلاعات در دنیای تکنولوژی موجوده و امروزه میتونید حجم هایی در حد ترابایت رو جا به جا کنیدو همیشه همراهتون داشته باشید ، ابزار ذخیره سازی امروزه در حجم ها و اندازه های متفاوت هستش که هر فرد حداقل یکی از اونارو داره در زیر به انواع مختلف این ابزار می پردازیم پس با ما همراه باشید :

هارد دیسک ( Hard Disk ) :
به فضایی ذخیره سازی دائمی گفته میشه که به دونوع اینترنال (داخلی) و اکسترنال (خارجی) تقسیم میشه از طرفی از نظر معماری داخلی به دو نوع HDD و SSD تقسیم میشه که در زیر به هاردهای HDD اشاره کوچکی خواهیم کرد :

تاریخچه ی هارد HDD :
این نوع هارد ها تا قبل از سال 1980 در ابعاد بسیاربزرگتر نسبت به امروز (اندازه ی صفحات 14 اینچی ) بودند و برای مصارف خانگی و صنعتی کاربرد نداشتند تا این که در همین سال شرکت seagate اولین هارد را با اندازه ی 5.25 اینچی را با فضای 5 مگابایتی ساخت،و در اواسط دهه ی 90 این نوع هارد ها برای مصارف خانگی نیز عرضه شد.

هارد HDD :
HDD مخفف Hard Disk Drive به معنی دیسک درایو سخت می باشد . این نوع هارد ها رو معمولا هارد های مکانیکی نیز میگویند که علت اون داشتن قطعه ی متحرک برای نوشتن و خواندن اطلاعات هستش که این نوع هارد ها با حافظه 320 GB تا 10 TB (که البته هنوز در بازار عرضه نشده است )و با سرعت5400RPM و7200RPM عرضه میشوند.همانطور که در بالا گفتیم این نوع هارد ها به دو نوع اینترنال و اکسترنال تقسیم میشوند :

هارد های HDD اینترنال :
این نوع مخصوصا برای کامپیوترها و لپتاب ها ساخته شده اند و نمیتوان از آنها به طریق دیگری استفاده کرد در کامپیوتر های های شخصی حافظه های بسیاری وجود داره بعنوان مثال RAM نیز نوعی حافظه هستش ولی با قطع برق سیستم اطلاعات این بخش به طور خودکار پاک میشه و به نوعی RAM چرک نویس سیستم به حساب میاد ولی هارد ها حافظه ی دائمی هستند .

نحوه ی کار این نوع هارد با استفاده از یک دیسک سخت و یک هد هستش که اطلاعات رو می خونه یا می نویسه در زیر معماری داخلی هارد رو مشاهده می کنید:

 

هارد دیسک چیست و چگونه کار می کند ؟

 

هارد دیسک چیست و چگونه کار می کند ؟

معماری داخلی هارد

بخش مکانیکی :
1.دیسک گردان :
مهمترین بخش یک هارد هستش زیرا اطلاعات روی این دیسک ذخیره میشه و مسلمه هرچه تعداد اونها زیاد باشه فضای هاردها هم بالا میره این دیسک ها با یک موتور چرخاخانده میشن.

2.بازوی حرکتی :
بازوی حرکتی برای خواندن اطلاعات توسط هد روی دیسک گردان حرکت میکنه تا هد بتواند به بخش ها مختلف دیسک دسترسی داشته باشه.

3.موتور هارد :
دیسک های گردان به این موتور متصل اند و این موتور وظیفه ی چرخاندن دیسک های گردان رو داره این موتور با سرعت معینی میچرخه به طور مثال 5400 یا 7200 و…( واحد rpm )که همان سرعت هارد هاست .

4.فیلتر هوا :
فیلتر هوا برای تمیز کردن هوای داخل هارد به کار برده میشود و از طرفی به براربر فشار هوای داخل وخارج هارد کمک میکنه.

5. هد :
برای خواندن و نوشتن اطلاعات از روی دیسک گردان از هد استفاده میشود . در موقع خواندن اطلاعات رو بصورت صفر ویک از پلتر دریافت میکنه و در موقع نوشتن اطلاعات رو به صورت صفر و یک وارد پلتر میکنه .

6. کنترل کننده :
کنترل کننده بازوی حرکتی رو کنترل میکنه تا به کل پلتر دسترسی داشته باشه در هارد های قدیمی از موتور استپی استفاده میشد ولی امروزه از سیم پیچ یا آهنربا استفاده میشود .

 

هارد دیسک چیست و چگونه کار می کند ؟

 

معماری داخلی هارد اینترنال

بخش برد منطقی:
همانطور که در بالا مشاهده میکنید هارد ها فقط بخش مکانیکی نیست در بخش پشتی مکانیکی برد منظقی هارد وجود دارد:

1.برد منطقی :
بخش منطقی هارد یک برد میباشد که وظیفه کنترل بخش مکانیکی و به نوعی cpu هارد به حساب می آید و کنترل ورود و خروج داده و …. را برعهده دارد .

2.محل اتصال کابل دیتا که از نوع SATA میباشد .

3.محل اتصال کابل برق میباشد .

 

هارد های HDD اکسترنال :
بخش داخلی هاردهای درایو های اکسترنال دقیقا از نوعه اینترنال میباشد فقط بزرگترین فرق و تفاوت این نوع کابل متصل کننده میباشد ک در هاردهای اینترنال همانگونه که دربالا دیدید دو کابل (یکی برای انتقال داده و دیگری کابل برق میباشد) که صرفاََ برای کامپیوترمیباشد (مگر این که SATA به USB تبدیل کرد) ولی هارد اکسترنال قابلیت اتصال به هرچیزی که دارای ورودی USB میباشد را داراست و از طرفی قابلیت حمل دارد (برخی از هاردهای اکسترنال در مقابل ضربه و آب مقاوم است) .



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: قیمت هارد دیسک , سرعت دیسک سخت و دیسک نوری , انواع هارد دیسک , فرمول محاسبه ظرفیت دیسک , تفاوت دیسک نوری و دیسک سخت , فلاپی دیسک , دیسک نرم , هارد چیست , ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi

امروزه تمام کپی های رنگی دیجیتال هستند و بسیار شبیه یک اسکنر کامپیوتر متصل به یک چاپگر لیزری کار می کنند. برگه اصلی که قصد کپی گرفتن از آن را دارید اسکن می کند و سپس اطلاعات را از طریق لیزر به یک درام تصویر شارژ انتقال می دهد. قبل از انتقال به کاغذ، تونر رنگی به قسمت های شارژ درام متصل می شود. مرحله نهایی، همانند چاپگر لیزری، حرارت دادن تونر در صفحه است و یک تصویر دائمی را جوش می دهد.
ویژگی های استاندارد در کپی های رنگی دیجیتال شامل پاک کردن مرز، مرکز تصویر، تنظیم رنگ و متعادل سازی رنگ است.

سرعت:
سرعت کپی با cpm و یا نسخه در دقیقه (سرعت چاپ ppm) اندازه گیری می شود. عامل اصلی بهره وری و در نهایت کارایی، سرعت کپی یا چاپگر است. یک ماشین کندتر هزینه کمتری خواهد داشت، اما زمان چرخش برای چاپ های تکی ممکن است سطح رضایت شما را برآورده ننماید.
هرچه سرعت دستگاه بالاتر باشد:

حجم چاپی بالاتر،
استفاده توسط پرسنل بیشتر،
صرفه جویی در زمان،
و در نتیجه نرخ بهره وری بالاتر خواهد بود.

راهنمای ساده برای کپی و حجم چاپ؛

تا 2000 در هر ماه: 16-25 ppm
2000-5k در ماه: 35-45 ppm، 55 ppm
5000+ در ماه: 65-80 ppm

کپی شبکه:
چاپ شبکه در حال حاضر عملکرد اصلی از فتوکپی های مدرن است که در حال حاضر به طور فزاینده ای در محل کار به عنوان چاپگر دفتر مطرح شده است.

داشتن دستگاهی که کارکنان بتوانند از کامپیوترهای رومیزی خود به طور مستقیم به یک دستگاه فتوکپی اداری دستور چاپ ارسال کنند موجب صرفه جویی در هزینه ها می باشد به گونه ایی که هزینه های هر صفحه به طور قابل توجهی پایین تر از پرینترهای لیزری است و شما یک دستگاه کمتر برای خرید و نگهداری دارید. این قابلیت اجازه می دهد تا کارکنان به سرعت از اسناد جمع آوری شده و ... با کیفیت بالا کپی تهیه کنند.
با این حال، باید توجه داشت که، مانند هر راه حل چند منظوره ای، ضروری است یک چاپگر پشتیبان ساده برای موارد اضطراری در دسترس باشد.

 

کپی دابلکس:

دابلکس یا دو طرفه یک ویژگی مفید است که امکان چاپ در هر دو طرف هر ورق را فراهم می کند. مزایای آن نیز شامل صرفه جویی در کاغذ، کاهش هزینه و کاهش صرف زمان می باشد. این مزایا در صورتی است که شما برای تولید نسخه های دو طرفه در سطح محیطی، از کاغذ کمتری استفاده می کنید.

انتخاب بهترین دستگاه کپی

 

ویژگی های دستگاه های کپی دیجیتال

همه دستگاه های کپی دیجیتال موجود در بازار شامل مجموعه منحصر به فردی از ویژگی ها هم راستای سطوح بهره‌وری خود هستند . بسیاری از این ویژگی ها مانند ایمیل ، اسکن و فکس استاندارد هستند گفتن ویژگی های تخصصی تر اعم از گزینه های چاپ دوطرفه و گزینه‌های پایان کار تنها برای مدلهای پیشرفته تر موجود می باشند .

اسکن/ فکس/ ایمیل: زمانی که این ویژگی درون یک گروه کاری شبکه بندی می‌شود، توزیع درونی و خارجی بسیار ساده تر می شود. اغلب این دستگاه ها از طریق اینترنت BASE T و یا اتصالات بسیار پر سرعت usb ۲.۰ به یکدیگر متصل می شود. جدیدترین مدل ها از طریق وای فای متصل می شوند که موجب پرینت سریع و یا توزیع سریع اسناد از دستگاه‌های تلفن همراه می شود.
فیدر سند: این ویژگی که گاهی اوقات به عنوان فیدر خودکار اسناد ( ADF ) شناخته می شود ابزاریست که درباره ی دستگاه نصب می شود و موجب اسکن دسته‌ی صریح تعداد زیادی از اسناد می شود. بسته به اندازه دستگاه، سینی ها می توانند ۷۵ تا ۱۱۰ برگه کاغذ را در خود جای دهند. در دستگاه های دو طرفه قابلیت اسکن هر دو سمت یک سند را دارا هستند.
رابط دستگاه کپی دیجیتال: بسیاری از مدل های جدید شامل عملکرد صفحه نمایش لمسی در مانیتورهای هستند که شبیه به آیپد می‌باشد. ویژگی طرح بندی ساده و آیکن های گرافیکی بزرگ، رابطه لمسی ویرایش ساده موجب دسترسی کامل به سیستم اعم از پرینت اقتصادی، گزینه های زبانی، انتقال یا حذف صفحه‌ها گزینه ها و منوهای چاپی مبتنی بر محتوا یک پیش نمایش در زمان واقعی اسناد پرینت شده ارائه می دهد.
قابلیت های شبکه: همانطور که در بخش فکس، اسکن و ایمیل در بالا اشاره شد، راه حل های شبکه از محبوب ترین ویژگی ها در میان گروه های کاری می باشد که کارمندان سیار دارند. در صورتی که کارمندان در صفر و یا در یک مکان واحد باشند، دستگاههای کپی دیجیتال شبکه ای به سادگی می توانند از اسناد پرینت بگیرند و آنها را به آسانی مدیریت کند. افزون بر این همراه با یک سرور اختصاصی چاپ و پروتکل استاندارد TCP/IP، اغلب شبکه ها می توانند از تعداد نامحدودی از دستگاه ها و پرینتر ها پشتیبانی کنند.
ویژگی های دستگاه های کپی پیشرفته

بسته به مدل که شما انتخاب می کنید، ویژگی های زیر در دستگاه وجود دارند یا پس از فروش به آن اضافه می‌شوند. اگر فکر می‌کنید که به یکی از چند ویژگی زیر نیاز دارید اما نمی خواهید از پیش پولی برای آن پرداخت کنید، درباره احتمال ارتقاء دستگاه خود با فروشنده صحبت کنید.

کدهای حساب ، مشابه با ویژگی های امنیتی کد های حساب شاخص های عددی هستند که به کارمندان اجازه می دهند تا از صورتحساب یک دپارتمان یا حساب خاص کپی تهیه کنند. آنها پروفایل های گروهی و کاربری هستند که می‌توانند با استفاده از رمز عبور محافظت شود .
کپی دوطرفه، کپی دوطرفه موجب پرینت در هر دو سمت یک کاغذ می‌شود با کاهش مصرف، این ویژگی یکی از روشهای مورد استفاده در بسیاری از کسب و کارها می باشد که به سمت عملیات پایدار حرکت می‌کنند .
پرینت تمام صفحه، این پرینت که برای بروشورهای حرفه ای ایده آل می باشد موجب پرینت کل سطح یک سند می باشد و شامل یک منطقه آراسته می باشد و معمولا در مدل های حرفه ای وجود دارد. این پرینت که با عنوان چاپ بدون محدودیت شناخته می شود به شما اجازه می دهد تا حداکثر اندازه ی کپی ۱۱×۱۷ اینچ را به ۱۲×۱۸ اینچ افزایش دهید
جور ساز، منگنه زن و پانچ سه سوراخ: جنبه های تخصصی اتمام کار ، جور ساز، منگنه زن و پانچ سه سوراخ موجب آسانتر شدن ایجاد جزوات می شوند. این ویژگی ها در مدل‌های جدید وجود دارند اما اغلب به عنوان لوازم جانبی اضافی توسط فروشندگان در نظر گرفته می شوند.
پشت نمایی کاغذ گذاری میانی: این ویژگی به صورت گسترده درون مؤسسات آموزشی برای ارائه کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد، می‌توان با قرار دادن کاغذ در میان پشت نمایی ها توزیع آن‌ها را ساده تر کرد . صفحات کاغذ را می‌توان با همان شفافیت به چاپ رساند.
قابلیت های اضافی

بعضی از دستگاه های کپی دیجیتال دارای ویژگی هایی هستند که موجب کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری می شوند. این ویژگی ها عبارتند از:

اتصالات بی سیم: دستگاه های کپی دیجیتال که قابلیت های بی سیم دارند می توانند فایل های کپی شده را از طریق اینترنت و یا شبکه شخصی شرکت به کامپیوتر شما منتقل کنند. این یک ویژگی مرسوم می باشد که موجب کاهش آشفتگی سیم ها می شود و به شما اجازه می دهد تا دستگاه های کپی را در مناسب ترین مکان در دفتر خود قرار دهید. پرینت ها برنامه های نرم افزاری تعیین شده مانند ایرپرینت ، گوگل کلود پرینت، کورتادو یا وای فای دایرکت هستند.
ویرایش تصویر: بعضی از دستگاه های کپی برداری از قابلیت های ویرایش ابتکاری تصویر برخوردار هستند. این دستگاه ها از توانایی برش، پرخش، شفاف ساختن تصویر و حتی افزودن علامت تجاری شرکت برخوردار هستند. این دستگاه ها دردسر ویرایش فایل ها پس از بارگذاری در کامپیوتر را از سر شما کم می کند.





:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: بهترین دستگاه کپی رنگی , قیمت دستگاه کپی رنگی , قیمت دستگاه کپی رنگی نو , قیمت دستگاه کپی رنگی توشیبا , قیمت دستگاه چاپ دیجیتال رنگی , دستگاه کپی دست دوم , قیمت دستگاه کپی سیاه و سفید , قیمت دستگاه کپی رومیزی , ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد