پروژکتورهای تصویری
نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi

یک ویدئو پروژکتور تصویری، یک دستگاه الکترونیکی می باشد که سیگنال های ورودی صوتی/تصویری را می گیرد و با استفاده از یک یا چند لنز، ویدئو را بر روی هر سطح صاف، که اغلب یک صفحه نمایش پروژکتور سفید یا نقره ای است و در فاصله ای معین قرار دارد، نمایش می دهد.

پروژکتورهای تصویری امکان ایجاد تصاویر بزرگ بدون نیاز به یک صفحه نمایش الکترونیکی مشابه را فراهم می کنند.
فن آوری هایی که معمولا در پروژکتور های تصویری مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: نورپردازی نور دیجیتال (DLP)، نمایش کریستال مایع (LCD) و کریستال مایع روی سیلیکون (LCoS)که این پروژکتور های تصویری می توانند از منابع مختلف نور مانند چراغ های جیوه با فشار بالا، چراغ دیود، دیود لیزر و سیستم های دیود هیبرید LED / لیزر استفاده کنند.

مصرف کنندگان این دستگاه عموما به دنبال طیف وسیعی از ویژگی های کلی این وسیله بسته به نحوه استفاده از آن هستند. این ویژگی ها شامل روشنایی، کنتراست، رزولوشن، کیفیت رنگ و عمق کانونی و ... است.

وجود طیف گسترده ای از محصولات و ویژگی ها می تواند مصرف کننده ها و خریداران این دستگاه را دچار گمراهی کند که ما در این مجال اصطلاحات و مشخصات مورد استفاده در خرید یک ویدئو پرژکتور مناسب با نگاهی دقیق به انواع این دستگاه، هزینه های خرید و تعمیر و نگهداری آنها را ذکر می کنیم.

پرده نمایش پایه دار  Wall Projector Screen

برخلاف تصور، کیفیت تصویری که توسط ویدئو پروژکتور منعکس می شود با نوع، کیفیت و جنس پرده نمایش نسبت مستقیم دارد. پخش تصاویر دیتا پروژکتورها بر روی پارچه، دیوار سفید و حتی پرده های نمایش با کیفیت نامناسب و درجه دو می تواند به طرز محسوسی کیفیت تصویر را کاهش دهد؛ در حالیکه که قیمت پرده های مخصوص نمایش به نسبت قیمت ویدئو پروژکتور ناچیز بوده و با توجه به هزینه ای که کاربران در خرید دیتا پروژکتور می کنند، توصیه میشود با انتخاب یک پرده مناسب از حداکثر کیفیت دستگاه بهره مند شوند.

برای انتخاب یک پرده نمایش باید پارامترهای خاصی مد نظر قرار گیرد. اولین نکته تناسب ابعادِ تصویرِ دلخواهِ کاربر با ابعاد محیطیست که ویدئو پروژکتور و پرده در آن قرار می گیرند. با توجه به مولفه های فنی پروژکتور (فاصله از پرده نمایش / قطر تصویر) ابعاد پرده نمایش تعیین میگردد. در صورتی که تصویر بزرگتر از پرده یا کوچکتر از آن باشد (به ویژه در حالت نصب به سقف که امکان تغییر وضعیت ویدئو پروژکتور نیست) به شدت زیبایی و ظاهر کار تحت تاثیر قرار می گیرد. نوع پرده نیز از انتخاب های مهم است. کاربران باید در هنگام خرید به خوبی اطلاع داشته باشند که قصد استفاده از آن را در چه شرایطی دارند.

در صورتی که مصارف پرتابل مورد نظر باشد و احتمال جابجایی ویدئوپروژکتور و پرده نمایش وجود داشته باشد بهتر است پرده نمایش پایه دار انتخاب شود که مجهز به پایه ی جمع شونده بوده و حمل آن آسان است.

برای موارد غیرپرتابل و نصب ثابت در یک محیط (نظیر کلاس هوشمند، اتاق کنفرانس، سالن جلسات و ...) پرده نمایش دیواری یا سقفی توصیه می شود که قابل نصب بروی سقف و دیوار بوده و می توان در مواقع عدم استفاده آن را در غلاف یا محفظه اش جمع کرد.

پرده نمایش موتورایز یا برقی (که روی دیوار یا سقف نصب می شود) نیز در اتاقهای کنفرانس و سالنهای همایش و هر محیطی که ظاهر کار مورد اهمیت است، مورد استفاده قرار می گیرد. این پرده ها توسط ریموت کنترل از فاصله دور قابل کنترل هستند.

با توجه به رشد استفاده از ویدئو پروژکتورهای جیبی و مینی پروژکتورها نوع دیگری از پرده نمایش پرتابل و رومیزی که ابعاد کوچکتری دارد مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. این پرده به صورت آکاردئونی جمع شده و داخل غلاف کوچک قابل حمل خود قرار می گیرد.

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: پارچه پروژکتور , لوازم جانبی ویدئو پروژکتور , فروش ویدئو پروژکتور دست دوم , ویدئو پروژکتور استوک , فاصله نصب ویدئو پروژکتور , قیمت ویدئو پروژکتور خانگی , تهران پروژکتور , قیمت ویدئو پروژکتور پاناسونیک , ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: